ترکیب بردو دوقلو 4 کیلوگرم

ترکیب بردو دوقلو 4 کیلوگرم BORDEAUX MIXTURE

جهت ممانعت از ترک خوردگی، قبل از بروز تنش یخبندان و سرما، رنگ آمیزی تنه درختان و نهال های جوان با بردوسیف رقیق نشده توصیه می شود. همچنین جهت ممانعت از ترک خوردگی، قبلاز بروز آفتاب سوختگی.، رنگ آمیزی تنه درختان و نهال های جوان با بردوسیف رقیق نشده توصیه می شود.

مدت ها قبل از اینکه بیماری سفیدک داخلی در اروپا تهدیدی برای کشاورزان باشد، انگورکاران در تاکستان های فرانسه برای ممانعت از خورده شدن انگورها توسط رهگذران در راه های اصلی و فرعی اطراف تاکستان ها، چندهفته قبل از رسیدن انگورها مخلوطی از هیدروکسیدکلسیم و سولفات مس می پاشیدند که مزه تلخ و گسی روی میوه ایجاد می کرد و رهگذران دیگر تمایلی به ناخنک زدن به محصولات پیدا نمی کردند.

در سال ١٨٧٨ میلادی قارچ مولد سفیدک داخلی Plasmopara viticola از آمریکا به اروپا رسید و در مدت کوتاهی اهمیت بیماری آشکار شد.

بیماری در شرایط مساعد می توانست در یک فصل تمامی تاکستان ها را آلوده کند. در آن زمان تنها قارچ کش متداول گوگرد بود که اثری روی بیماری نداشت.

در سال ١٨٨١ استاد گیاه شناسی دانشکده علوم شهر بردو فرانسه به نام میلاردت Millardet که می دانست تاکستان های منطقه شدیداً به بیماری سفیدک داخلی آلوده شده و برگ های آنها ریخته است، متوجه شد برخی ردیف های کنار جاده به بیماری آلوده نشده اند. روی برگ ها با ماده آبی رنگی پوشیده شده بود که معلوم شد این ماده رنگی، ترکیب مسی ای است که برای ممانعت از دزدی پاشیده شده است.

دو سال بعد پروفسور میلاردت موفق به کشف خاصیت قارچ کشی فلز مس برای کنترل سفیدک داخلی در تاکستان ها گردید. ترکیب قارچ کشی که پروفسور میلاردت کشف کرد، سولفات مس و هیدروکسید کلسیم بود که با توجه به محل کشف، ترکیب بردو نامیده شد و تا امروز استفاده از آن ادامه دارد.

 ترکیب بردو را با دو فرمولاسیون بردو دوقلو و بردو فیکـس ارائه کند که هر دو کارائی کنترل بیماری های قارچی و باکتریائی را دارا میباشند. سموم معدنی بر سموم سنتتیک ارجحیت دارند و با توجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف سموم سنتتیک، ترکیب بردو جزء سموم معدنی انگشت شماری است که در کشاورزی ارگانیک توصیه می شود.

مشخصات

حالت
پودر
نوع نهاده
سموم کشاورزی
کاربرد
قارچ کش
نام محصول
سبزیجات / درختان میوه / محصولات زراعی
طیف اثر
غیرانتخابی
نحوه نفوذ
حفاظتی
گروه خطر
III
بسته بندی
4 کیلوگرم
شرکت تولیدکننده
باغبان تاک
کشور
ایران
نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند