ساداتی‌نژاد: کشاورزی لوکوموتیو رشد و توسعه اقتصادی کشور است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی لوکوموتیو توسعه اقتصادی کشور است و با تمام توان در راستای تقویت بخش کشاورزی حرکت می‌‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای معاونین وزارت جهاد کشاورزی بر اهمیت افزایش نظارت و کنترل‌های بهداشتی محصولات کشاورزی، دامی و آبزی در راستای تولید محصولات باکیفیت و افزایش صادرات تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: تولید محصولات کشاورزی سالم، استاندارد و باکیفیت از جمله مهمترین رسالت‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در این راستا اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد صادرات محصولاتی نظیر پرتغال، کیوی، سیب و ... به کشورهای دنیا از جمله چین هستیم.

وی اظهار داشت: در سال زراعی پیش رو کشت قراردادی گندم با جدیت پیگیری خواهد شد و در این راستا از کارخانجات و صنایع مرتبط با آرد و نان در مسیر کشت قراردادی گندم حمایت خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزی قراردادی، گفت: در حوزه تامین مالی نیز به واسطه ابلاغ شیوه‌نامه تامین مالی کشاورزی قراردادی توسط بانک مرکزی، بانک‌های تجاری موظف به ارائه خدمات مالی به پروژه‌های کشاورزی قراردادی هستند.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: معتقدیم کشاورزی لوکوموتیو توسعه اقتصادی کشور است، این بخش طی چند سال گذشته (از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰) و همزمان با اوج تحریم‌ها متوقف نشده و تنها بخش اقتصادی بوده که در آن سال‌ها رشد مثبتی داشته است، بنابراین با تمام توان در راستای تقویت بخش کشاورزی حرکت می‌کنیم.

نظر خود را بنویسید